کلاس بندی بهینه و تاثیر آن در پیشرفت

نوع فایل
58 صفحه ورد
حجم فایل
180 KB
نویسنده
تاریخ انتشار
13 سپتامبر 2018
دسته بندی
تعداد بازدید
51 بازدید
۳,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
 خرید این محصول

کلاس بندی

در اين تحقيق ما در پي پاسخ اين سوال هستيم كه کلاس بندی بهينه چيست

و چه تاثيري در ارتقا و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دوره ابتدايي دارد :

دبستان خانه شاگرد و معلم و محلي است كه بناي زندگي اطفال در آن پي ريزي مي شود

و يادگارهاي گوناگون از دوره پرشور و هيجان طفوليت در خاطره ها به جاي مي گذارد .

در همين خانه بزرگ است كه مغز كوچك اطفال شكل اجتماعي

مي گيرد و به آهنگ با انضباط زندگي آشنا مي شود .

اگر دبستان را به ساده ترين صورت آن در آوريم , واحد كوچكي از آن باقي مي ماند كه كلاس درس ناميده مي شود .

آنجا نيز قاعدتا”” عده اي طفل خرد سال با شخصي به نام معلم گرد هم نشسته اند و مقدمات كتاب زندگي را ورق مي زنند 

طبقه بندي شاگردان در دبستانهاي معمولي از مهمترين وظايف مدير دبستان است .

در طبقه بندي بايد به رشد جسمي و قدرت فكري و عقلي و رشد ذهني و اجتماعي و سازگاري روحي و اخلاقي كودكان توجه شود ,

تا اطفال كه بهتر مي توانند با يكديگر كار كنند در يك اتاق قرار گيرند

و بين آنان اختلافاتي كه به ناسازگاريها منجر مي شود , بوجود نيايد .

 

 

حال بايد ديد كه :

اگر کلاس بندی صرفا””بر مبناي تراز علمي صورت گيرد

و معدل كل دانش آموزان در سال قبل ملاك باشد , آيا اين کلاس بندی ايده آل است ؟

اگر کلاس بندی صرفا بر مبناي تراز اخلاقي صورت گيرد

و چگونگي رفتار دانش آموزان با ديگران و سازگاري وي با محيط مدرسه و كلاس مد نظر باشد ,

و دانش آموزاني كه براي مدرسه ايجاد مشكل مي كنند , در كلاسهاي هم پايه به نسبت تساوي تقسيم شوند , آيا چنين كلاس بندي مي تواند مناسب باشد ؟

اگر در كلاس بندي , فقط شرايط سني دانش آموزان در نظر گرفته شود , آيا اين كلاتس بندي بهينه است ؟

و يا اگر در كلاس بندي و تقسيم دانش آموزان بين كلاسها , صرفا به ميزان تحصيلات والدين دانش آموز توجه شود ,

آيا چنين كلاس بندي مي تواند موفق باشد و موجب هم تراز بودن كلاسها شود و رضايت معلمين همپايه را به دنبال داشته باشد .

براي رسيدن به اين پاسخ , در گرمه جاجرم به مناطق مختلف آموزش و پرورش رفته

و از نزديك با نحوه كلاس بندي مدارس آشنا شديم , كه متعاقبا به ذكر آنها خواهيم پرداخت .

 

اهميت و ضرورت تحقيق

دكتر ابراهيمي استاد دانشگاه تهران مي گويد :

((در بعضي از مدارس , بخصوص در امر كلاس بندي پايه اول دبستان , نحوه تقسيم دانش آموزان در بين كلاسها , فقط بر مبناي تحصيلات والدين صورت مي گيرد

و دليلشان اين است كه دانش آموزاني كه پدر و مادر تحصيلكرده باشد ,

هيچ گونه زحمتي بر دوش معلم ندارد و معلم فقط بايد به دانش آموزاني رسيدگي كند

كه داراي پدر و مادر بي سواد يا كم سواد هستند ))

 

 تحقیق دانشجویی و روشهای تحقیق                    مقاله دانشجویی و مقاله نویسی

 

مطالعه بیشتر

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.